ارائه الگوی ارزیابی ریسک های بهداشت حرفه ای و محیطی در حمل و نقل فرآورده های نفتی
جعفر نوری1، منوچهر امیدواری*2 ،حشمت الله نورمرادی3،4 ،آذین شمائی1
چکیده
یکی از مهمترین خطرات موجود در حمل و نقل مواد خطرناک، تصادفات جاده است که می تواند اثرات مخربی را بر محیط و ایمنی جاده ها داشته باشد. با استفاده از تکنیک های مدیریت ریسک می توان شرایط مسیر و نحوه حمل مواد را مورد ارزیابی قرار داد و قبل از اینکه سبب بروز حادثه ای شود آنرا شناسایی و کنترل نمود. در ارزیابی ریسک یکی از مهمترین مسایلی که وجود دارد قضاوت افراد در ارزیابی است که این مسئله می تواند در نحوه ارزیابی تاثیر گذار باشد. لذا در این مقاله سعی شده است که پارامتر هایی که در ریسک خطرات بهداشت حرفه ای و محیط حمل مواد نفتی موثر است شناسایی شده و سپس با استفاده از مدل های تصمیم گیری ( AHP ) نسبت به برنامه ریزی و ارزش گذاری پارامتر ها اقدام نمود تا تاثیر قضاوت ارزیاب ها بر آن به حداقل برسد. در این تحققی با توجه به پارامتر هایی مانند موقعیت انبار، ماشین حمل کننده ، نوع ماده ، عوارض محیطی و نوع جاده و لایه های ایمنی مسیر و شرایط راننده مدنظر قرار گرفت. ئزن پارامتر های موثر بر میزان ریسک توسط مدل AHP تعیین و بر اساس منطق FMEA میزان ریسک تعیین شده است.
کلمات کلیدی: مدیریت ریسک،ایمنی، FMEA ، AHP
نوع فایل:Word
تعدادصفحات:20
منبع :
ارائه الگوی ارزیابی ریسک های بهداشت حرفه ای و محیطی در حمل و نقل فرآورده های نفتی.docx (اندازه 183.65 KB / تعداد دانلود: 48)
جعفر نوری1، منوچهر امیدواری*2 ،حشمت الله نورمرادی3،4 ،آذین شمائی1
چکیده
یکی از مهمترین خطرات موجود در حمل و نقل مواد خطرناک، تصادفات جاده است که می تواند اثرات مخربی را بر محیط و ایمنی جاده ها داشته باشد. با استفاده از تکنیک های مدیریت ریسک می توان شرایط مسیر و نحوه حمل مواد را مورد ارزیابی قرار داد و قبل از اینکه سبب بروز حادثه ای شود آنرا شناسایی و کنترل نمود. در ارزیابی ریسک یکی از مهمترین مسایلی که وجود دارد قضاوت افراد در ارزیابی است که این مسئله می تواند در نحوه ارزیابی تاثیر گذار باشد. لذا در این مقاله سعی شده است که پارامتر هایی که در ریسک خطرات بهداشت حرفه ای و محیط حمل مواد نفتی موثر است شناسایی شده و سپس با استفاده از مدل های تصمیم گیری ( AHP ) نسبت به برنامه ریزی و ارزش گذاری پارامتر ها اقدام نمود تا تاثیر قضاوت ارزیاب ها بر آن به حداقل برسد. در این تحققی با توجه به پارامتر هایی مانند موقعیت انبار، ماشین حمل کننده ، نوع ماده ، عوارض محیطی و نوع جاده و لایه های ایمنی مسیر و شرایط راننده مدنظر قرار گرفت. ئزن پارامتر های موثر بر میزان ریسک توسط مدل AHP تعیین و بر اساس منطق FMEA میزان ریسک تعیین شده است.
کلمات کلیدی: مدیریت ریسک،ایمنی، FMEA ، AHP
نوع فایل:Word
تعدادصفحات:20
منبع :
ارائه الگوی ارزیابی ریسک های بهداشت حرفه ای و محیطی در حمل و نقل فرآورده های نفتی.docx (اندازه 183.65 KB / تعداد دانلود: 48)