[-]
کلمات کلیدی
تولید fmea ارزیابی خطرات ایمنی بهداشت استفاده یك روش لوا از ریسك شركت حرفه‌ای

استفاده از روش FMEA در ارزیابی ریسك خطرات ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در یك شركت تولید لوا
#1
استفاده از روش FMEA در ارزیابی ریسك خطرات ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در یك شركت تولید لوازم خانگی

اگرچه از دیرباز، علل حوادث و عوارض ناشی از كار، اعمال ناایمن یا شرایط ناایمن و غیر بهداشتی عنوان شده است، اما چند دهه پیروی صرف از این دیدگاه در تلاش برای بهبود شرایط ایمنی و بهداشتی محل‌های كار و افزایش اعتماد‌پذیری، ثابت نمود كه این دو عامل علل ثانویه حوادث می‌باشند و علل ریشه‌ای را می‌توان در‌، نقص سیستم مدیریت جامع سازمان‌ها و به عبارتی نبود یك سیستم مدیریتی برای ایمنی و بهداشت در سازمان جستجو كرد.
امروزه سازمان‌ها دریافته‌اند كه هنگامی امكان بهبود مداوم و واقعی در عملكرد ایمنی و بهداشت حرفه‌ای وجود دارد كه این عملكرد، قابل اندازه‌گیری باشد و دستیابی به این امر، یعنی پایش مداوم اندازه‌گیری عملكرد، فقط از طریق ایجاد یك سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای میسر است. از جمله سیستم‌های مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای كه از نیمه دوم دهه 90 به بعد در سازمان‌ها و در پاسخ به تقاضای رو به ازدیاد آنها در این زمینه تدوین و رایج گردیده، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای مبتنی بر استاندارد 18001 OHSAS می‌باشد. علیرغم اینكه بعضی سازمان‌ها یا افراد بر این باورند كه دریافت گواهینامه این سیستم، به معنای پایان راه و رسیدن به وضعیت آرمانی در زمینه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای است؛ اما این توهم بزرگ كه ناشی از عدم درك این استاندارد است، از ارزش‌ها و قابلیت‌های سودمند این استاندارد نمی‌كاهد.

مصطفی بختیار، شهرزاد خسروی و لیلا مسلمی

نوع فایل:Word
تعداد صفحات:4
منبع:

.docx   استفاده از روش اف ام ای در ارزيابی ريسك خطرات ايمنی و بهداشت حرفه‌ای در يك شركت توليد لوازم خانگی.docx (اندازه 68.34 KB / تعداد دانلود: 101)
پاسخ
  


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  جزوه شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک masoomi 0 1,873 12-09-2019، 12:02 PM
آخرین ارسال: masoomi
  کارگاه ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺧﻄﺮات و ارزﯾﺎﺑﯽ رﯾﺴﮏ ﺑﻪ روش FMEA masoomi 0 1,552 05-03-2019، 06:50 PM
آخرین ارسال: masoomi

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع:
1 مهمان